onsdag 24. desember 2008

Så var det unnagjort!

Klokka har passert elleve på julekvelden, og vi er heime igjen hos oss sjøl. Det har vært en fin ettermiddag. Vi dro i kirka halv fire, og gudstjenesten varte vel fra fire til kvart på fem vil jeg tro (jeg så ikke på klokka for å sjekke). Deretter var det heim for å pakke pakkene i bilen, og videre til mamma og pappa for julemiddag. Fredelig og rolig - bare oss fire!

Etter deilig ribbemiddag og dessert kjørte vi opp til min bror og familien. De var nesten ferdige med middagen de også. - Etterhvert ble det pakker og kaffe og kaker. - Det var en haug med pakker under treet, og til tider var det såpass mange pakker som ble åpnet samtidig at jeg tviler på at noen har oversikten! - Nåvel, jeg vet ihvertfall hva vi fikk og hvem vi fikk det av, - det minker på presangene når man blir voksen (heldigvis får man si...)

Men en trivelig julefeiring ble det, sjøl om vi var trøtte og takket for oss i halv ellevetida.

Dagen forøvrig har også vært veldig fin. - Det var deilig vær, og etter at jeg hadde bakt foccacia for første gang (det ble nesten helt vellykket) etter Marits oppskrift, var jeg ute og jobba i hagen i to og en halv time. Jeg fikk klippa ned en del mer stauder, samt luka langs hele bøkehekken.

2008-12-24 Bøkehekken (4)

2008-12-24 Bøkehekken (6)

2008-12-24 Bøkehekken (8)

Bladene på bøkehekken sitter på langt utover vinteren, og dermed får vi en flott hekk som er grønn om sommeren og med en deilig brunfarge om vinteren.

2008-12-24 Miscanthus sinensis 'Rotsilber' (5)

2008-12-24 Miscanthus sinensis 'Rotsilber' (7)

2008-12-24 Miscanthus sinensis 'Rotsilber' (10)

I dag fant jeg også ut hva grasset jeg tidligere har blogget bilder av heter: Miscanthus sinensis 'Rotsilber'. (Jeg oppdaget tilfeldigvis en lapp som sto igjen i jorda ved ei av "tustene").

Jadda, så nå når vi kom hjem var det bare å legge litt i ovnen, finne oss hvert vårt glass rødvin, og nyte stillheten i huset! Sjekke mail og meldinger, blogge litt, og bare slappe helt av litt før vi tar kvelden.

Det har som sagt vært en aldeles deilig dag, men nå er jeg trøtt, det er over 18, nesten 19 timer siden jeg sto opp! - Jeg håper jeg får sove lenger i morra! ;-)

Så får jeg vel bare ønske alle ei riktig god romjul!

Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar