onsdag 31. desember 2008

Takk for i år!

Så var det bare å si takk for i år! Nok et år er til ende – og i morgen skriver vi 2009! Vi har tilbrakte de ti siste dagene på Møll, og de siste par-tre dagene fikk vi et fint “melisdryss” med snø…

Det har vært en fantastisk jul værmessig. – Klarvær og solskinn har gjort de mørkeste dagene i året atskillig mye lysere og vakrere enn om det hadde vært overskya. – Og nå, når vi går over i det nye året, er vi allerede ti dager unna vintersolverv. Om snaue tre uker vil vi begynne å merke at det lysner, – det er herlig!

Det har også vært ei deilig jul sosialt sett. Vi har hatt god tid til å være sammen med både familie og venner, og et av høydepunktene våre var kanskje Sørlandsbadet med de to minste niesene våre! Utrolig herlig å se strålende barneøyne dukke opp av vannet, og frydefulle hvin fra vannsklia! Og så femåringen som hadde med seg "skjønnhetskrem" og måtte smøre seg for å få vakker hud! Aldeles herlig spør du meg! :-) Vi har også fått besøkt - og fått besøk av gode venner, eneste aberet i så måte er at vi rett og slett skulle hatt enda mer tid så vi hadde hatt anledning til å treffe enda flere av venner vi er glad i og setter pris på! - Vel, vel, tiden kommer for det også...

Og det har vært ei deilig jul rent kulinarisk. Vi har spist utrolig godt - og vi har drukket godt! Noe som faktisk har satt sine spor! Jeg var vel litt i tvil om jeg skulle ta det som et kompliment da venner som kom på besøk påpekte at det var tydelig at jeg hadde satt pris på bordets gleder siste tiden! - Joda, slutten av 2008 har bokstavlig gitt utslag på vekta - godt det er lenge til neste badebuksesesong! Hehe... :-D

2008-12-31 Hagen på Møll (16)

Her ser du huset og deler av hagen, bildet er tatt fra heia øst for huset.

2008-12-31 Hagen på Møll (2)

Jeg blir visst aldri lei av å vise bilder av bøkehekken! Jeg synes det er utrolig vakkert med de gyldne bladene og den lave midtvinterssola! – Og når jeg ved påsketider, eller litt senere tar “samme” bilde, vil det stå en fantastisk rekke med over tusen påskeliljer foran bøkehekken. – Den var ny i 2008, men vi ser fram til deilig blomstring i årevis framover!

2008-12-31 Hagen på Møll (7)

Her ser vi også vintersola som skinner gjennom. – Å stamme opp sypressen var noe av det beste jeg gjorde i sommer! Det ble så utrolig mye mer luftig og åpent i hagen!

2008-12-31 Hagen på Møll (8)

Og til slutt i dette innlegget: Vinterligusterhekken. – Jeg har planta mye hekk de siste åra, og nå er de i ferd med å bli tette og fine! Dette er den eldste hekken min, så er det hekken rundt kjøkkenhagen – og aller yngst, – hekken langs gjerdet mot naboen. – Men også den kommer til å bli ganske flott høsten 2009!

Vel, vel. – Nyttårsfesten vi skulle på i kveld ble avlyst på grunn av sykdom, så vi dro tilbake til Stavanger og har kommet oss i orden igjen i leilgheten. – Så her blir det en rolig heimekveld med kongetale, kaffe og kringle!

Til alle dere som av en eller annen grunn måtte ta turen innom bloggen min: Ha en riktig fin kveld – og et godt og fredfullt nytt år!

Hilsen Knut Olav

1 kommentar:

  1. Å, så fine bilder! Det er vakkert med vinter også, og det passet veldig fint at jeg så disse bildene akkurat nå, som jeg nettopp har fått gjort vinterklart drivhus og hage :-D

    SvarSlett