mandag 12. januar 2009

Innendørs blomstring…

Mens året er på det mørkeste, – og etterhvert også på det kaldeste, er det godt å kunne ha fargerike blomster i stua. – Deilig å kunne kjøpe avskårne blomster – og her i stua blir det mye tulipaner etterhvert, – men i dag er det de trofaste “sliterne” som skal få en liten hyllest: Orkideene – som blomstrer i uke etter uke, måned etter måned!

2009-01-11 Planter (17)

Gule…

2009-01-11 Planter (20)

Rosa…

2009-01-11 Planter (22) “Lime”…

2009-01-11 Planter (27)

Men denne rosa her, – som jeg kjøpte for 98 kroner for 4-5 år siden, – den har jammen blomstret for livet (eller pengene) siden. Hver vinter har den blomstret med så mange blomster at jeg nesten ikke forstår at den får det til! Det er rett og slett overdådig og deilig! :-)

Det er herlig når man av og til får “mer enn forventet” – og det gjorde jeg absolutt i dette tilfellet! Hadde jeg visst hvor blomstringsvillig den var, skulle jeg jammen kjøpt flere fra samme brettet! (Joda, jeg har en til – og den er akkurat like villig!)

Knut Olav

4 kommentarer:

  1. Så fantastisk vakkre de orkideene var!
    Flott med blomsterflor inne nå på vinteren, noe vakkert å hvile øynene på!
    Masse fine bilder her.
    Ha en super kveld!!

    SvarSlett
  2. Hei.

    Ny blogger som surfer litt i dag.
    Himla fin blogg med de nydeligste bilder.

    Takk for titten;o))

    SvarSlett
  3. Nydelige, alle sammen. :)
    Men, den siste der "tak kaka" ja.
    Utrolig flott! :)

    SvarSlett
  4. utrolig vakre orkideer du har...men som Ida sier...den sisten tok kaka!!

    SvarSlett