lørdag 17. januar 2009

Morgenstund har gull i munn…

Denne helga har vi fått besøk. – Veldig trivelig besøk, av gode venner og kollegaer fra sørlandet. De kom oppover etter jobb i går, og da de var framme, omtrent i sekstida, sto pizzadeigene og hevet på benken. – Så ble det vin i glassene, og etterhvert kom det også mat på bordet!

Resten av kvelden tilbrakte vi i sofakroken med mer rødvin i glassene, te-lys på glassbordet og praten gikk lett og ledig som den pleier! – Utrolig deilig å få besøk av venner vi kjenner godt og er glad i, – og kjenne hvordan energien stiger, sjøl om man er trøtt etter arbeidsuka.

2009-01-11 Planter (7)

På gjesterommet har vi pyntet med en oransje ranunkel – og en lyseblå perleblomst. – Ranunkelen har stått her noen dager, mens perleblomsten ble med hjem bare for et par dager siden. – Da hadde jeg gått og tenkt noen dager på at jeg snart ville se etter perleblomster, scilla eller snøklokker i småpotter, og ta dem med hjem. – Det er jo altfor varmt i våre norske stuer, men hvis de kan få stå på et kjølig rom det meste av tiden, og så komme inn litt der vi sitter mest – og kan nyte dem best – så holder de en stund lenger!

Nåvel… – Vi sto opp klokka åtte, og har hatt halvannen rolige og stille timer, men nå begynner det å høres ut som om gjestene er på vei ut av dynene. – En ny fin dag er i gang, og vi har sittet og sett det bli lyst mens vi har drukket fersk “fransk” kaffe fra Olivia.

Så nå blir det frokost, en tur til sentrum, etterfulgt av den “obligatoriske” turen (alle sørlendinger på besøk i Stavanger skal ha) på IKEA!

Ha en riktig fin dag alle sammen!

Klem Knut Olav

8 kommentarer:

  1. Dette hørtes virkelig ut som en hyggelig helg. Koselig at du hadde pyntet opp gjesterommet med blomster.

    Det blir mye blomster med hjem til meg nå for tiden. Våren har kommet i mitt sinn, så jeg holder på med masse avleggere som skal plantes ut når været tilsier det. Ha en fin helg. Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Blomster må man ha! Det gjør vinteren mindre lang, ved å ta med seg "våren" inn i stua. Perleblomsten skulle jeg ut å kjøpe i dag, men etter tre blomsterforretninger ga jeg opp. Med tre små barn på slep er det begrenset hvor utålmodige de er.

    Så hyggelig å få besøk da. Er det ikke deilig å nyte en helg i gode venners selskap, god mat og drikke sammen? Men ugh - lykke til på Ikea. Lørdager er iallefall mareritt-dagen i Trondheim. Det eneste du hører er nordmøringer og nordleninger som har tatt seg helga tur til Trondheim for å shoppe på Ikea ;-D Da foretrekker jeg å handle etter kl. 20 på hverdager. Da har småbarnsmødrene også funnet veien hjem, og Ikea er overlatt til de voskne. Huff - høres jeg ut som en grinebiter nå? Unnskyld ;-)

    Ha en fortsatt fin helg.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Hei Knut Olav
    Alltid koselig å lese kommentar fra deg på bloggen min. God helg!!
    Høres ut som dere har det kjempekoselig, hvem har ikke det når de er på besøk hos dere!!
    Må kanskje en tur på Ikea jeg også etterhvert. Har i allefall fått tak i kjøkkenbord og to stoler hos Skeidar.
    Ellers holder jeg meg i ro på sofaen med basilluskene. Får i det minste god tid til å lese lørdagsavisene og BoligLiv og drikke kaffe og te. Ha en god dag. Gleder meg til å se dere igjen!! Klemklem

    SvarSlett
  4. Som vanlig :) en koselig blogg. Høres ut som dere får en trivelig helg, kos dere masse :) Her skal det jobbes og styres :)

    SvarSlett
  5. Ranunkler er veldig vakre.
    En av mine favorittblomster.
    Kos dere sammen med gjestene og ha en fortsatt god helg i godt selskap. :)

    SvarSlett
  6. God helg til deg og dine.
    Det høyrest veldig koseleg ut å vere
    gjest hos deg:)

    SvarSlett
  7. Høres ut som en trivelig helg:) Må bare innrømme at jeg er en av dem som også MÅ på Ikea når vi er i nærheten... Finnes ikke på Sunnmøre;)

    SvarSlett
  8. Hehe, lørdag formiddag er ikke akkurat "idealtida" for å gå på IKEA, det er som Marit kommenterer: Mange tilreisende som skal gjøre seg en skikkelig handel i løpet av en dagstur eller eventuelt helgetur hit. - Og at det er akkurat likedan andre steder hvor de har IKEA, det har jeg ingen problemer med å forestille meg! :-)

    Men hverdagskveldene er fine å stikke innom på, da er det rolig og som regel kjapt og greit å komme til kassene.

    Gjestene våre klarte seg med en handlekurv sammen. De klarte å fylle to poser hver, pluss en tv-benk og ei hylle! :-D
    Det vurderer vi som en relativt edruelig handel, og ingen av dem gikk amok i handlehimmelen/helvetet (alt etter hvordan man vurderer det)...

    Ha en fin søndag da! :-)
    Knut Olav

    SvarSlett