mandag 19. januar 2009

…og der ramla jeg jammen “utpå” igjen…

Jeg satt her og kikke litt på forskjellige blogger jeg har linka til, da øynene mine plutselig falt på “Twins hage”, hvor siste innlegget lød: “Rose- og clematisbestilling”.

“Hm – kjekt!”, tenkte jeg, og klikka på linken. - Så den imponerende bestillingslista og linken videre til Bogrønt… Klikka… Og ble nesten satt helt ut…

For der – på Bogrønt sine bestillingssider fant jeg rosen jeg forelska meg totalt i torsdag den 28. juli 2005. - Altså for nesten nøyaktig tre og et halvt år siden! - På Lista, - i en sjarmerende liten hage som jeg besøkte i forbindelse med en reportasje jeg skulle skrive. – Det er eneste gangen jeg har møtt denne rosen – og jeg ble fullstendig betatt! Jeg har aldri, verken før eller siden, følt det samme når jeg har beundret en rose. – Det var rett og slett kjærlighet ved første blikk, og jeg tror det er en kjærlighet som vil vare livet ut!

Siden har jeg alltid holdt øynene åpne når jeg har scannet over hagesentre jeg har besøkt, men aldri har jeg funnet den igjen – før nå!

Og nå kan det være at du sitter der og leser og lurer på hvilken fantastisk rose jeg snakker om! Men det blir inntil videre en hemmelighet…

Joda, – før eller siden kommer jeg nok til å blogge det, eller fortelle det på andre måter. – Men akkurat her og nå, vil jeg bare sitte og nyte følelsen – og gleden over å vite at bestillingen av tre barrotsplanter med ønsket levering mot slutten av mars er foretatt, – og at jeg til sommeren skal få gå og glede meg hver eneste dag over rosebuskene som skal få sin første sommer i jorda på Møll!

Og jeg skal ikke forvente eller kreve en eneste blomst på dem – men kommer de likevel skal jeg glede meg over hver eneste en! Hvilken lykke! :-D

Klikk deg inn på Bogrønt sine sider du og – bli fristet – og bestill: 257 ulike clematis – og 349 ulike roser kan du velge mellom!

Lykke til!

Knut Olav

1 kommentar:

  1. Ja, man klarer ikke å styre seg..... Hehe. Og du er ikke alene. ;)

    SvarSlett