mandag 2. februar 2009

Innendørs blomstring mens dagene stadig blir lengre…

2009-02-01 Orkideer (11)

Det finnes mange måter å “trøste” seg på nå på vinteren når det ikke er så mye som blomstrer i hagen – eller hvis man – som oss – har hagen 20 mil unna…

Her i helga kjøpte vi tre avskårne cymbidiumorkideer. En til min kjæres foreldre da vi var på middag på lørdag, en til et vennepar vi besøkte i går ettermiddag – og en til oss selv. – Vi tok tre like, gulgrønne blomster, og regner med å ha dem stående et par uker ihvertfall!

De er nydelige – fargen litt vanskelig å beskrive. – Vi har et par phalaenopsisorkideer med omtrent samme fargen, og de har blomstret et par måneder. – Så lenge vil vi nok ikke ha glede av disse avskårne blomstene, – meeeen, – så er det vel andre blomster å få tak i når disse havner i matavfallet sammen med kaffegrut og potetskrell… – Litt trist å tenke på at slike skjønnheter får et slikt endelikt, – men det er litt fint også! ;-)

2009-02-01 Orkideer (12)

Unn deg en orkide! :-D

Og ha ei fortsatt fin uke!
Hilsen Knut Olav

4 kommentarer:

  1. Den oppfordringen støtter jeg: Unn deg en orkide. De er så vakre og gjør deg rett og slett glad. Også kommer den i mange farger, så da finner man alltids en man liker og som passer til interiøret ;-)

    Ha en fin uke.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. En fantastisk farge på den orkideen! Vårfarge:D
    Ha en fin uke du også.

    SvarSlett
  3. Det holder jeg med deg i!! Kjøpte selv nye orkideer i dag til det nye huset mitt!!Håper vi ses snart igjen!! Klem

    SvarSlett
  4. Orkidear er flotte planter, og eg kjøpte meg ei varm lillarosa til helga.
    Er også fornøgd med ei som nett har komen med nye blomar:)
    Flinke blomen.
    Ha ei fortsatt fin veke.
    H

    SvarSlett