fredag 20. mars 2009

Elskede hagen!!!

Å komme heim til hagen vår nå i helga, ei lita stund før sola sank ned i heia mot vest, – å få rusle rundt og hilse på “gamle” kjente. – Absolutt herlig! Juleroser, snøklokker og krokus både der jeg forventet det – og andre steder. – Eranthis (bare noen få), cyclamen og scilla!
Påskeliljene som har strukket seg flere centimeter siden vi var heime for to helger siden… – I morra skal jeg ut med fotografiapparatet, ned på kne, ned på magen, flatt ut for å få rette perspektivet på bildene, – det blir herlig!

Kanskje få luka litt? – Men det er ikke bare vårblomstene som lyser mot oss: Også en mengde flotte skudd og spirer på stauder og busker! – Dagliljene som står 10-15 centimeter høyt med skuddene sine, akeleiene som vokser og gror, – tusenfryden – som faktisk blomstrer (stakkars litle krek), og gyldenlakkene som ser ut som de har overlevd vinteren…
Sukk, – jeg er utrolig takknemlig for alt! (Og ennå har jeg ikke nevnt en brøkdel!) Beste delen av året ligger foran oss, klokka er halv åtte og det har just blitt mørkt, – jeg elsker denne tida på året, – når vi ennå har “alt tilgode”!
Måtte det bli et blomstrende år på alle måter – både for deg og for oss! :-)

Klem Knut Olav

4 kommentarer:

  1. Deilig å rusle rundt og kikke i hagen nå!!
    se at det begynner å spire her og der!!
    Og noe er jo allerede kommet opp:o)
    dette er en fin tid på året....og tenk for noen måneder vi har foran oss:o)

    Håper du får en fin helg i hagen:o)

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som kan begynne å luke. Det er kanskje ikke min favorittsyssel, men kjennes sånn ut nå fordi jeg fremdeles har nesten metern med snø i hagen.
    Og bare tanken på å kunne gå rundt å se på alt som spretter frem gjør at jeg blir ennå mer irritert på snøen som ikke vil forsvinne på tross av flott vær i mange dager!

    Kos deg med alt som dukker frem og ha en riktig god helg :-)

    SvarSlett
  3. Jeg kan nesten kjenne den overveldende følelsen din! Det må ha vært som å komme til paradis å møte all blomstringen i haven og vite at du har alt det beste foran deg ja. Jeg gleder meg så usigelig mye til sneen blir borte herfra så alle åpenbaringene som ligger og venter under endelig får vist seg frem. Det er nesten 1 meter med sne ute fremdeles, så det er ikke alltid like lett å holde motoet oppe. Jeg finner små vårtegn innimellom, bl.a har blåregnen fått knopper, så jeg tviholder på tanken om dem.
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  4. God helg!
    Kos dere masse i hagen. Ta mange bilder, så vi får se hvor langt det er kommet nede hos dere... Her ser jeg fortsatt ikke beddene pga mye snø....MEN, det hjelper dag for dag. Inntil videre får jeg kose meg med chablisen på platten ;-)

    Klem Torunn

    SvarSlett