torsdag 12. mars 2009

Et stopp på blomsterbutikken…

2009-03-11 Blomster i leiligheten (2)

Disse små skjønnhetene klarte jeg ikke å gå forbi da jeg stoppa innom vår lokale blomsterbutikk. Våriris i potte! De sto utenfor butikken, i knopp, da jeg tok potta med meg i handa etter å ha betalt, og da jeg kom hjem satte jeg potta i sola i vinduskarmen.
Dette bildet er tatt bare en halvtime senere! – Allerede etter fem minutter hadde den første åpnet seg, og jeg angret meg litt at jeg hadde vært så travelt opptatt med å sette i gang med middagen at jeg ikke fikk med meg det lille underet!

2009-03-11 Blomster i leiligheten (5)

Ranke og fine! :-)
Men jeg kjøpte mer, blant annet ei potte med rosa ranunkler:

2009-03-11 Blomster i leiligheten (16)

Ikke så verst disse heller! :-)

2009-03-11 Blomster i leiligheten (18)

Men det jeg egentlig skulle inn for å kjøpe var tulipaner. Så jeg fikk med meg en deilig bukett med 20 tulipaner i fargeblanding til 99 kroner!

2009-03-11 Blomster i leiligheten (30)

Det er som ei skål med sukkertøy! Men mye sunnere! :-D

2009-03-11 Blomster i leiligheten (34)

2009-03-11 Blomster i leiligheten (36)

Og nå er det jo straks helg, bare en arbeidsdag igjen – og så da kan vi virkelig nyte synet av både iris, ranunkler og tulipaner. – Pluss verandakassa med gule fioler og krokus som begynte å blomstre denne uka! – Men de kommer jeg helt sikkert tilbake til i et annet blogginnlegg senere! Enjoy!

2009-03-11 Blomster i leiligheten (38)

Til deg som måtte havne innom bloggen min av en eller annen grunn: Bestem deg for å glede deg over en eller annen liten ting du har opplevd, hørt, sett, tenkt eller sagt i dag! Lykken og gleden kommer ikke alltid rekende på ei fjøl – det hender vi må velge dem selv i de små øyeblikkene! :-)

Knut Olav

4 kommentarer:

  1. Som en vitamininnsprøytning:) Og, ja, det er viktig å glede seg over de små tingene i hverdagen.

    SvarSlett
  2. Energigivende fargekavalkade dette! Nydelig.
    Og du....jeg gleder meg masse over mye hver eneste dag jeg! Det er viktig å fryde seg og nyte det gode liv. Vi har bare ett og jeg vil i allefall nødig bli en bitter, gammel dame som syns alt var bare fælt :-)
    Ha en fin torsdagskveld.
    Torunn

    SvarSlett
  3. Hviket flott innlegg dette var!!
    Nydelige blomster, så fantastiske å hvile øynene på. Men jeg liker også godt det du skriver til slutt,om å glede seg over en eller annen liten ting en har opplevd i dag..det er ikke bestandig så mye som skal til.For meg var det nok å høre svarttrostens sang i morres..
    Ønsker deg ei flott helg!!

    SvarSlett
  4. Sukk!
    Sukk!
    Sukk!

    Noe så nydelige bilder - spesielt av sukkertøyskåla med tulipaner! Jeg liker måten du skriver og formidler bildene dine på. Ja, snart helg, og verden er i vater.

    Klem fra Marit

    SvarSlett