onsdag 25. mars 2009

Teknologi og rosebusker…

Jeg er takknemlig for moderne teknologi på mange felter, men akkurat her jeg sitter akkurat nå, er det datateknologien jeg tenker mest på:

For ei stund siden satt jeg på nettet og kikka på blogger, og kom over en blogg der det sto om BoGrønts nettsider, og at de hadde både clematis og roser for levering i posten. – Jeg klikket meg selvsagt inn, og det første jeg fant var en rose jeg bare har sett en gang for drøyt tre og et halvt år siden, og hatt på ønskelista mi siden da! – Jeg bestilte tre av samme sort der og da!

Siden var jeg inne og bestilte 14 busker til, så det ble 17 totalt. – Da hadde vi vært litt i tenkeboksen, og var enige i at det kunne være hyggelig å gjøre kjøkkenhagen om til en kombinert rose- og kjøkkenhage! :-)

Og nå sitter jeg altså på et hotellrom i Berlin, har nettopp vært inne og sjekka mailen min hvor jeg fant fakturaen fra BoGrønt. Så var det bare å logge seg på nettbanken for å få ordnet betalinga. Passordet kom på en sms på mobiltelefonen. Regningen er lagt til betaling i morra, – og på mandag sender de rosene mine. – Jeg gleder meg virkelig! :-)

Så får de finne seg i å ligge kjølig noen dager, men helga etter at de har kommet reiser vi til Sørlandet og da blir det hagestell og planting! Det skal bli kjekt! :-D – Og pent!
Men det er jo ganske rart å tenke på da, hvor enkelt det har blitt å ordne slike ting. – Det er nesten så jeg ikke tror det! Utrolig enkelt å bare kunne ordne alt av bestilling og betaling på denne måten. – Meeen, jeg er nå glad at når det kommer til planting og stell – DA må jeg mer håndfast til verks!

P6182423 Rosa 'Aïcha'

‘Aïcha’ er ikke med på bestillingslisten denne gangen, men i og med at det var roser og teknologi jeg skulle skrive om, måtte jeg nesten ha med et rosebilde som illustrasjonsfoto!

Så, det eneste som gjenstår er å “ruske opp” litt i kjøkkenhagen for å gjøre klart til planting, samt kjøpe noen sekker med kugjødselkompost og blande i jorda så rosene får god jord å vokse i! :-)

Lykke til med alle hageforberedelser alle sammen! :-)
Knut Olav

2 kommentarer:

  1. Ja, jammen er det deilig å kunne sitte i fred og ro hjemme med hageforberedelser :-). Så enkelt å få oversikt over hva som finnes og så enklet å bli kvitt kronasjene :-)
    Jeg ble tipset om en nettbutikk i Nedreland hvor jeg har bestilt masse...... Gleder meg allerede til neste lønning!
    I skrivende stund snør det her jeg er, så det blir smått med andre forberedelser enn planlegging på nett :-)

    SvarSlett
  2. Tekonologi har jeg ikke så mye peiling på, men hage! Bildet ditt av Aicha var nyyyydelig :) Kan man bruke penger på noe bedre enn planter og jord? Neppe :)

    SvarSlett