søndag 12. april 2009

Blåveislia…

…ligger ikke i hagen vår, men for ei enkelt gangs skyld gjør jeg et unntak, og blogger noen bilder som jeg ikke har tatt i hagen vår. – Men jeg har altså tatt dem i dag, på blåveistur med ei av onkeljentene mine som snart blir åtte år. – Det ble en flott tur for oss begge to. – Men nå lar jeg heller bildene tale:

IMG_2987

IMG_3026

IMG_2990

IMG_3007

IMG_3009

IMG_3019

IMG_2992

Og på det siste bildet her må du se nøye etter, – kanskje klikke på det også, for å få det større, – men her er det faktisk blåveis overalt! – Og det er snakk om ei li som er hundrevis av meter. – Gammel, flott lauvskog – og en fantastisk overflod av blåveis. – Det er rettogslett utrolig vakkert! – Og kjempekjekt for en onkel å kunne ta med seg niesene sine og la dem også bli kjent med plassen. – Slik farmor hadde meg med for tretti år siden! Circle of life…

Knut Olav

4 kommentarer:

  1. Ja, dette så ut til å være en hyggelig tur :-)
    Jeg har heldigvis fått et par etterlengtede dager i hagen nå og kan med glede tilrope oss vår her i Indre Østfold også. Og så kjekt med Plantasjen som er åpen på slike hagedager!
    Nyt siste del av påsken :-).

    Torunn

    SvarSlett
  2. Oi så flott. Blåveis er et friskt pust etter vinteren. Den sterke blåfargen gjør seg så godt etter all den hvite snøen.

    Virkelig flotte bilder. Har selv tatt et blåveisbilde som jeg har blogget. Og de er jeg så heldig og ha i hagen. Men det er ikke mere enn en liten tue.

    Kos deg siste dagen av påsken. Mange klemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Så nydelig, og en slik hyggelig tur å ta, da! Har ikke sett så mye blåveis her enda, men det kommer vel. Drømmen er å få seg ei deilig tue ved trappa, men har ikke funnet i blomstersentrene enda, og ute i det fri er de jo fredet. Og de gjør seg jo unektelig veldig bra der!

    SvarSlett