lørdag 4. april 2009

Kjøkkenhage blir rosehage! :-)

Jaa, endelig kom pakken fra BoGrønt. – 17 barrotsroser, av 14 ulike sorter. 12 av dem kom i jorda i dag. – Det var samtlige av buskrosene. De siste fem er roser som blir tre meter høye, eller vel så det, så jeg har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal ha dem ennå. – Får myse rundt litt i morra og finne ut hvor jeg skal ha dem!

P7042860 Rosa 'Graham Thomas'

Det ble rett og slett en del Austinroser, her representert ved en vakker ‘Graham Thomas’, som var en av sortene jeg plantet i dag. – Her er den fullstendige lista:

1 x Benjamin Britten
1 x Charles Austin
1 x Corvedale
1 x Graham Thomas
1 x Molineux
1 x Mary Rose
1 x Pat Austin
2 x Lady Emma Hamilton
1 x L. D. Braithwaite
1 x Pink Robusta
1 x Rhapsody in Blue

2 x Zephine Drouhin
3 x Alberic Barbier
Seks sekker med kugjødselkompost gikk med til dagens planting, men jeg har fortsatt fire sekker igjen! I grunnen greit å gi plantene en best mulig start! :-)
Jaja, det ble en lang dag, men du så trivelig!
Knut Olav

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en helt perfekt dag! Om jeg skulle fremhevet en av rosene du plantet, måtte det bli Charles Austin. Den er spesielt vakker i både form og farve. Jeg har den blant mine bestilte roser :) Det er så herlig å gå og vente på de nyplantete, se hvordan de vokser seg til. Jeg er kjempespent på hva som skjuler seg under sneen, om alle rosene jeg plantet i fjor har overlevd vinteren. Det var mest historiske, men også Rapsody in Blue og Veilchenblau. Det minner meg om at jeg må lage et kart over bedene mine, husker jo ikke alt jeg satte i jorden i fjor av både roser og stauder. Kos deg med å følge de nyplantete fremover!

    SvarSlett
  2. Så vårlig det er blitt hos dere:)
    Skulle gjerne vært ute å plantet selv,men her råder snøen ennå...er kjempespent på hvordan rosene har tatt vinteren..
    Ønsker dere ei flott påske, kos dere med våren og nyplantede roser!

    SvarSlett